Sound deadening panels in the doors

Diskutiere Sound deadening panels in the doors im Car Hifi, Multimedia & Navigation Forum im Bereich Allgemeiner Bereich; Hi All, I am trying to upgrade the sound system of My Leon. Got my Leon for just a week now, but the sound system is ok, but just not good...

Paul

Reaktionen
0
Hi All,

I am trying to upgrade the sound system of My Leon. Got my Leon for just a week now, but the sound system is ok, but just not good enough....

I want to place some sound deadening
panels (bitumenplatten) in the front doors... so this afternoon I started to take the doors apart..

After I removed the plastic inner door panel, I was surprised to find another, metal, door panel behind it, I tried to get that one of as well, but it seems that the window is attachted to that one.....

Has any of you succesfully removed the metal panel in order to damp the doors???

Furthermore is there anyone that has pictures of how you put the cable from the engine to the interior of the car, I still have top find a way to get my 35mm2 cable inside, any help would be welcome.........

Thanks for your help in advance

Grtz,
Paul

28.10.2001

Anzeige

Gast

Schau mal hier: Sound deadening panels in the doors . Dort wird jeder fündig!

Heiko

Ehrenmitglied
Reaktionen
0
Also wäre das in russisch geschrieben könnte ich helfen, aber meine Englischkenntnisse sind hier sehr begrenzt.

Kann mir jemand sagen, was es für ein Problem gibt.:astonished:

Acidburn

Reaktionen
0
Also soweit ich das verstanden habe, will er wissen wie man das Endstufenkabel vom Motorraum in den innenraum bekommt! Dann noch das er die türen dämpfen will und als er die Verkleidung ab hatte war da eine Metallplatte, wie man die entfernt oder so!

Mein englisch is auch nit gerade das beste! War ja nur im B Kurs :))

@Paul

At the pedals is a hole! From there you can get in your motorroom!
Sorry my english is very bad!

Sommi

Reaktionen
0
Also ich kann's mal versuchen aber bitte nicht rädern und vierteilen wenn was falsch ist! :(

---------
So wie ich das verstanden habe versicht er seine Soundanlage zu verbessern. Zu diesem Zweck will er Bitumenplatten( ?( ) in die Vordertüren einbauen.
Also hat er begonnen die Vordertüren auseinanderzunehmen. Als er die inneren Plastickabdeckungen der Vordertür abnahm war er überrascht eine weitere aus Metall bestehende innere Abdeckung zu finden. Er versuchte diese auch abzubekommen, aber die scheint irgendwie am Fenter angemacht zu sein.

?( Seine Frage: hat jemand von euch schon erfolgreich diese Metallplatte/abdeckung schon erfolgreich aus der Tür entfernen können?

Weiterhin, hat jemand von euch Bilder, wie man die Kabel vom Motor zum Innern des Autos bringt? er hat anscheinend Mühe seine 35 Quadratmillimeter-Kabel in das Innere zu bekommen.

Jegliche Hilfe wäre toll und danke im voraus.
--------

So habe ic hes verstanden.

Gruss
Sommi

Heiko

Ehrenmitglied
Reaktionen
0
Wenn hier jemand existiert der gut englisch kann soll mir bitte eine PN schicken und darf dann die Antwort übersetzen. :D

Danke Acidburn :)

Maniac

Reaktionen
0
@paul
Hi there !
I found some instructions to take the "doorpanels" apart !
Look at this site and you will find what you are searching for !
www.seatcupra.net

Heiko

Ehrenmitglied
Reaktionen
0
@ maniac: dort ist keine Rede von den Stehbolzen die die Scheibe halten, das kann böse enden.

Maniac

Reaktionen
0
The power-cable has to be put trough a plastic-part that is in the metal plate between engine and interior. If you remove this plastic-part you will get straight into the room above the clutch-pedal. My cable has got 35mm² too and there were no problems. You only have to look that there's no way for water to come in.
Sorry, my english isn't very well but i hope that i could help you.

DrDebian

Reaktionen
3
@Maniac
Was bitte ist das für eine Anlage, für die man ein 35 mm² Dauerplus braucht?! ;)

Heiko

Ehrenmitglied
Reaktionen
0
hheeeee, meins ist ein 53er mit Zusatzbatterie.Die Ströme sind im Auto ein bissel höher als zuHause. da sind 35 Quadrat im Auto bei ner Anlage fast Standard. :D

Mario

Mario

Ehrenmitglied
Reaktionen
9
Hi Paul

I try to answer in english.

You dont need to push up the metal plate to go on the inside of your door. It is enough when you put the sound deadening panels on this metal plate. ;)

Please dont remove this panel. The window can broken.

I had also a 35mm2 power cable. The two ways to put it in from the Engines are there. www.seat-carhifi.de/Einbau/Verkabelung/verkabelung.html at there are some Pictures.

I hope that i can help a little bit. If u have some questions again contact me here next time.

PS:
@Dr Debian
Ich hab auch ein 35mm2 drin das ist grad so ausreichend.

@Heiko
Mit Russisch kann ich auch noch dienen. Aber ganz so hauts nimmer hin. (doswidanja towarich)

So long

Heiko

Ehrenmitglied
Reaktionen
0
Before you can detach the metal plate it is essential that you fix the windows on the door frame with sticky tape. After that you have to remove the motor of the power window and the door lock. Now you can remove the screws and take down the metal plate by shaking it.

If your Leon is a model before 2001 the windows are additional secured with metal pins. You have to remove these too, so you need the tape to prevent the window from falling down.

When you reinstall you have to watch carefully that the window mechanism engages exactly. If you do not, your power windows won´t work or you´ll destroy the mechanism or the window.